Rockhampton – Airlie Beach – Whitsunday Islands - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Femke Cnossen - WaarBenJij.nu Rockhampton – Airlie Beach – Whitsunday Islands - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Femke Cnossen - WaarBenJij.nu

Rockhampton – Airlie Beach – Whitsunday Islands

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

21 December 2014 | Australië, Airlie Beach

Hoog tijd voor een nieuw verslagje! Na nog een paar nachten in Agnes Water hebben we de bus gepakt naar Rockhampton, 4 uur rijden verderop. Rockhampton is het eerste stadje waar ik geweest ben dat niet vlak bij het strand lag. Het was er dan ook bloedheet. Het hostel was niet echt geweldig, gek sfeertje en onaardig personeel. Gelukkig waren Levi en Stef (2 jongens van de originele groepsreis) er om het gezellig te maken. We kwamen midden in de nacht aan bij het hostel, en meteen de volgende ochtend om 10 uur gingen we al op het eerste tourtje naar de grotten van Rockhampton. Er ging een gids met ons mee de grot in, die over van alles en nog wat vertelde. Bijvoorbeeld dat de grond waar we op liepen eigenlijk meters hoge aangestampte vleermuizenpoep was. Het rook er dan ook niet heel lekker. Er was in de grotten ook 1 grote ruimte waar ze regelmatig bruiloften en opera’s hielden. De dag nadat wij er waren zou er een bruiloft zijn, dus stonden er overal kaarsjes en banken. De gids liet er ook een stukje muziek horen, en de akoestiek was er echt geweldig. Ik snap helemaal dat daar opera’s worden gehouden! In de ruimte daarnaast zat een gat in het dak van de grot, waar zonlicht doorheen kwam. Om 11 uur ’s ochtends (precies toen wij er waren) schijnt dat licht loodrecht naar beneden door dat gat. Zo fel, dat als je er een discobal onderhield, de hele grot verlicht werd met kleine discolichtjes. Heel bijzonder om te zien. Na een uur in de grotten stonden we weer buiten. Rockhampton staat een beetje bekend als een cowboy stad, dus zijn we ’s avonds naar een echte rodeo gegaan. Leuk om een keer gezien te hebben! De volgende dag in Rockhampton hebben we gewinkeld. Toen vonden we het wel welletjes geweest en hebben we de bus geboekt naar de volgende stad: Airlie Beach.

Ik schrijf m’n blog nu in Airlie Beach, waar ik al 2 weken zit (maar vanavond gaan we weer naar de volgende stad). Zoals de naam al aangeeft, dit stadje ligt wel weer aan de zee. Helaas kun je hier niet zwemmen in de zee vanwege de kwallen. Omdat het hier wel heel warm is elke dag hebben ze een supergroot zwembad aangelegd, omringd met palmbomen en pal aan de zee. Je hebt hier echt het paradijs gevoel! Er zijn hier ook allemaal leuke winkels, en het uitgaan ’s avonds is hier superleuk. Zo ziet mn leven er dus vooral uit in Airlie Beach: zwemmen, uitgaan, slapen, zwemmen, uitgaan, slapen, enz... Het lijkt wel een vakantie in een vakantie. Toen we de eerste avond in bed lagen, kwamen Levi en Stef op onze deur kloppen. Achtervolgers! Zij zijn hier ook een hele tijd blijven hangen. Een paar dagen later kwam ook Melanie ineens langslopen, ook van de originele groepsreis. Gezellig! Na ongeveer een week in Airlie Beach was het tijd om naar de Whitsunday Islands te gaan. Dat is een groep eilanden vlakbij. Je hebt daar onder andere Whitehavenbeach, een strand dat in de top 5 staat van mooiste stranden ter wereld. Nynke en ik hadden een zeiltocht geboekt van 2 nachten op een catamaran, en het was echt superleuk. We zaten met 19 anderen op de boot, en 2 bemanningsleden. De eerste middag hebben we gewoon op het dek gezeten en met de andere mensen gekletst, gezellig. ’s Avonds was de lucht heel erg helder, waardoor je de sterren heel erg goed kon zien. Een jongen van de groep wist heel veel over het heelal dus die vertelde van alles. Ik heb Jupiter, Saturnus, de riem van Orion, een supernova, en zelfs het sterrenstelsel hiernaast (Andromeda) gezien! Toen de maan opkwam was ze helemaal rood, had ik nooit eerder gezien en was echt supermooi. Indrukwekkend allemaal, dan voel je je echt heel klein. We sliepen met z’n allen op het dek, waar een tent overheen werd gespannen. Iedereen op een matrasje, het paste precies. De volgende ochtend ging ik voor het eerst van mn leven snorkelen! Dat was echt geweldig! Heel veel verschillende, prachtige vissen en koraal in alle vormen en kleuren. Ook een zeeschildpad gezien! Toen we onderweg waren naar Whitehavenbeach begon het te regenen. Dat was wel even heel erg ..... vervelend. Het strand is lang niet zo bijzonder als de zon niet schijnt. Toch leuke foto’s gemaakt met de groep en een wandeling gemaakt. Ook zwommen er overal pijlstaartroggen! De rest van de dag gevaren en gechillt. Toen we ’s avonds in bed lagen begon het echt enorm te regenen, te waaien en helaas ook nog te onweren. Dat was echt ware hel. Het ergste onweer dat ik ooit heb meegemaakt, het bliksemde zo vaak dat het meer licht was dan donker. En zo ging het 4 uur lang door, overal om ons heen. Doodeng. De tent lekte blijkbaar ook een beetje dus de bedden werden nat. Maargoed, de volgende ochtend was ik weer vrolijk omdat we weer mochten snorkelen. Deze plek was nog mooier dan de vorige! En daarna was het helaas alleen nog terug varen naar de haven.

Terug in Airlie Beach kwamen we meteen Stef, Levi en Melanie weer tegen. Nog een paar leuke dagen met hen gehad voordat ze weer verder reisden. Even later kwamen we Rick en Koen toevallig tegen, nog 2 jongens van de originele groepsreis. Zo toevallig allemaal. En nu zit ik hier m’n blog te schrijven.

Vanavond komen we aan in Townsville, een grote stad maar mensen zeggen dat er niet zoveel aan is. Vanaf Townsville gaan we een veerboot nemen naar Magnetic Island, een tropisch eiland. Daar gaan we kerst vieren tussen de koala’s. Daarna snel doorreizen naar Cairns waar we mijn verjaardag en oud&nieuw gaan vieren. Zin in!

I want to wish you all a Merry Christmas and a Happy Newyear!
xxxxx

• 21 December 2014 - 09:45

Oene Zwaagstra:

Wederom een heel mooi verslag. Wat geweldige ervaringen doe je daar op!! Lekker blijven genieten daar!

• 21 December 2014 - 10:31

Esther:

Lieve Femke, wat heb je jullie belevenissen weer mooi beschreven!
    Ik vind het zo mooi om te lezen dat jullie het zo mooi hebben in Australie ;)

• 21 December 2014 - 10:35

Esther:

Blij dat we gisteren even geskyped hebben en dat je regelmatig van je laat horen, dan is het net al ben je toch niet zo ver weg. Maar lekker genieten daar en een hele dikke knuffel van pap en mam :-))

• 21 December 2014 - 12:01

Simone:

Wat fijn te lezen dat je het zo fijn hebt!
    Fijne feestdagen met de koala's,
    Daarna jarig en oud&nieuw...geniet ervan!

Dikke kus, Simone

• 21 December 2014 - 12:28

Kim:

Leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt Femke!
    Heel veel plezier komende weken met al die leuke feestjes daar! Geniet ervan!

X Kim

• 21 December 2014 - 18:44

Jacqueline :

Lieve Femke, wat een mooi verhaal en wat fijn dat je het zo leuk hebt! We wish you a merry Christmas and a very happy new year too! We wensen je nog een paar prachtige maanden toe! We denken aan je en heel veel liefs! Harry, Jacqueline, Kim en Bas

• 22 December 2014 - 17:33

Betty:

ha die Fem, dat wordt een verjaardag zonder oliebollen meid, maar toch zou ik die ook wel willen inruilen voor die mooie wereld daar, al ben ik bang dat ik toch wat minder energie zou hebben. je gaat als een trein daar!! kun je jezelf nog wel bijhouden??
    alvast fijne Kerstdagen, een leuke verjaardag en een heel gelukkig Nieuwjaar.
    groetjes en knuffels van de hele club.

• 22 December 2014 - 17:47

Martha:

Hoi Femke.
    Heb net je verslag gelezen. Wat een heerlijke reis. Geniet ervan en Fijne Kerstdagen en een leuke verjaardag en Gelukkig Nieuwjaar. XXXX

• 22 December 2014 - 23:17

Tineke:

Lieve Femke,
    waaaat heb je het druk, waaat beleef je veel en wat kun je prachtig vertellen.
    bedankt meissie
    wij wensen je fijne feestdagen en een heel bijzondere verjaardag.
    knuffels, tineke en henk.

• 24 December 2014 - 16:51

Nicole:

Hoi Femke,
    wat maak je toch veel leuke dingen mee. Ik ben zo jealous... Trouwens welkom in the club...Snorkelen gaaf he? Nog even en je gaat duiken. Wij nemen jou wel mee...
    Wij zitten nu in Duitsland bij mijn familie en ze hebben voor de 2e kerstdag sneeuw voorspelt. Brrrrr, mag ik bij jou komen???
    Nog heel veel plezier (maar dat zal vast wel lukken), fijne feestdagen, een hele fijne verjaardag en een goed uiteinde. Groetjes van Wierd, Nicole, Jeroen en een dikke knuffel van Martijn.

• 28 December 2014 - 15:58

Jan En Janneke:

Lieve Femke, wat een byzonder leven heb jij daar in het verre Australie !! We hopen dat je goed aankomt op je stek om je verjaardag en Oud en Nieuw te gaan vieren. Alvast gefeliciteerd met je verjaardag!!en een heel gelukkig 2015!! Dikke tuut van Jan en Janneke

• 29 December 2014 - 21:19

Maris Ende Rest :

Joooo nichhie!!!
    Heppiebeursdeetoejoe!!! Very special this year!!
    Dikke knuffel and keep on going!!! Xxxx

• 30 December 2014 - 20:17

Anneke:

hoi Femke,

hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!
    Veel plezier nog in een omgeving om jaloers op te zijn!

dikke knuffel Anneke en Bernard