Magnetic Island - Cairns - Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Femke Cnossen - WaarBenJij.nu Magnetic Island - Cairns - Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Femke Cnossen - WaarBenJij.nu

Magnetic Island - Cairns - Melbourne

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

15 Januari 2015 | Australië, Melbourne

Hoi! Ik dacht, ik moet ook maar weer eens iets van me laten horen. Was alweer een tijdje geleden. Laat ik maar beginnen bij Magnetic Island. Lijkt inmiddels alweer maanden geleden! Op 24 december gingen we naar Magnetic Island om daar kerst te vieren. Eerste indruk van het hostel: WAUW! Overal hingen hangmatten en het lag pal aan zee. Er hing een superrelaxed sfeertje. We zaten op de kamer met 2 Nederlanders, en na een tijdje liepen we ook Koen en Rick (van de groepsreis) weer tegen het lijf. Zo toevallig allemaal. Op eerste kerstdag hebben we met de 2 Nederlanders van de kamer (Wout en Emily) een auto gehuurd. En wat voor auto! Een roze cabrio barbie auto! Het was bloedheet dus we zijn van strandje naar strandje gereden. Overal zaten Aussies op het strand te bbqen, dat is hier blijkbaar de manier om kerst te vieren. Op eerste kerstdag hebben ook alle buschauffeurs een kerstmanpak aan, hilarisch.Onderweg zijn we ook nog ergens gestopt waar wilde wallabies leefden. Die hadden zo'n dorst dat ze dolblij waren met ons water, we konden ze voeren. Echt hele schattige beestjes. 's Avonds hebben Nynke en ik ons eigen kerstdiner bereid: Kaasfondue met als toetje Pavlova. Goed leven. Op tweede kerstdag zijn we naar een soort dierentuin geweest met allemaal inheemse diersoorten. Je kon alle dieren vasthouden en aanraken. Ik heb een schildpad, kaketoe, hagedis, krokodil, koala en een slang in mn handen gehad. Dit was toch wel echt een heel speciale kerst!

Na Magnetic Island hebben we de bus gepakt naar Cairns, de laatste plaats waar ik heen ga aan de oostkust. We verbleven in Gilligan's, een gigantisch hostel dat bekend staat om de feesten. In Cairns zijn we naar de kapper geweest! Heel stuk eraf, is wel erg kort hoor. Maar ben er wel blij mee. Verder hebben we heel veel aan het zwembad gezeten want het was 30 graden en superbenauwd elke dag. En toen was ik alweer jarig! De avond van te voren natuurlijk een feestje gebouwd en om 12 uur aftellen. De DJ draaide zelfs een verjaardagsliedje voor me. De volgende ochtend hebben we taart gekocht en een prinsessenfeestje gehouden met Melanie, Rick, Koen en Nynke. De roze feesthoedjes stonden prachtig. Om 3 uur werden Nynke en ik opgepikt bij het hostel voor mijn verjaardagscadeau: een skydive!! Nadat we een verklaring hadden ondertekend dat het bedrijf niet aansprakelijk was voor onze dood, en we een instructiefilmpje hadden gekregen, gingen we de lucht in. Op ongeveer 5 km hoogte ging de deur open en verdwenen mn medeskydivers een voor een uit het zicht. En toen was ik ook aan de beurt, samen met Charly, de jongen die aan me vast zat met de parachute. De eerste seconden tolden we rond en had ik geen idee wat onder of boven was. Toen we recht vielen kon ik een beetje om me heen kijken, wauw wat een uitzicht! Het is niet te beschrijven hoe het voelt om zo snel door de lucht te vliegen. Helemaal geweldig. Na een minuutje gewoon keihard naar beneden vallen, ging de parachute open. Dat was ook wel heel erg leuk, en Charly vertelde van alles over de omgeving en wees dingen aan. Prachtig! Ik mocht zelfs zelf sturen! Veel te snel alweer stonden we op de grond, helemaal vol met adrenaline. Dit was absoluut het beste wat je op je verjaardag kunt doen! 's Avonds nog een leuk feestje gevierd (het was ladiesnight en er was gratis champagne, ingeschonken door halfnaakte knappe mannen). Best. Birthday. Ever.

De volgende dag was het alweer oudjaarsdag. Overdag vrij weinig gedaan, maar 's avonds om 9 uur was er een vuurwerkshow. Echt het mooiste vuurwerk dat ik ooit heb gezien! Je mag in Australie niet je eigen vuurwerk afsteken, dus doet de gemeente het. Iedereen zat op kleedjes in een parkje aan zee naar het vuurwerk te kijken. Veel leuker eigenlijk dan dat iedereen in zn eentje vuurwerk aan het afsteken is zoals in Nederland. Na het vuurwerk gingen we weer terug naar het hostel en om 12 uur gingen we weer naar de vuurwerkshow, echt superleuk met zo veel mensen aftellen. De rest van de nacht was ook top!

5 januari was het einde van de oostkust. Die dag zijn Nynke en ik naar Melbourne gevlogen. Nynke ging met een ander vliegtuig dus ik moest voor het eerst in mn leven helemaal alleen vliegen. Maar alles ging helemaal goed gelukkig! De eerste avond werden we meteen door een hele groep meegevraagd naar de bios, The Hobbit is een aanrader!
Melbourne is echt een gigantische stad. Er wonen 4,5 miljoen mensen. Overal zitten winkelcentra en leuke marktjes (jammer dat mn geld op is). Je kunt je hier prima een tijdje vermaken! Ik verblijf nu in een soort buitenwijk van Melbourne, genaamd St. Kilda. Lekker rustig en vlakbij het strand. Het hostel is heel gezellig en er is elke avond gratis avondeten, ideaal. Ongeveer de helft van alle nederlanders die hier met mijn groepsreis zijn gekomen, zit ook in Melbourne. Alweer een reunie dus! Zelfs nog even cultureel gedaan en naar een museum geweest, was ook alweer een hele tijd geleden.

Melbourne is het begin van de Great Ocean Road, een lange weg langs de kust. We wilden eerst zelf een autootje huren maar helaas moet je daar 21 voor zijn. Dus toen hebben Nynke en ik maar een tourtje geboekt. Op 11 januari werden we opgehaald met een bus met ongeveer 20 mensen. Allemaal jongeren, plus een wat ouder stel uit Emmeloord en de tourguide. De eerste dag hebben we de Great Ocean Road gedaan. Het was het absoluut waard! Echt prachtige uitzichten gezien. 's Avonds sliepen we op een 16 persoons kamer, druk druk druk. De tweede dag gingen we eerst naar een vulkaan waarr allemaal leuke dieren rondliepen. Daarna was het een busrit van 2 uur door een natuurpark. Overal zaten kangoeroes langs de weg, en helaas hebben we er ook eentje aangereden. Minpuntje. Verder hebben we die dag heel erg veel gewandeld naar geweldige uitzichtpunten. Ook naar een hele grote waterval, heel mooi. 's Avonds maar weer eens een bbq met kangoeroevlees (niet de aangereden kangoeroe hoor).
De derde en laatste dag van het tourtje was het extreem slecht weer. Alleen maar regen. We hebben dus de planning maar omgegooid en zijn bijna in 1 keer teruggereden naar Melbourne. Dat was wel echt heel erg jammer.

Het plan voor de komende 2 maanden is: werken. In Melbourne. Ik moet eerst een cursus halen om te mogen werken, maar daarna hoop ik ergens aan de slag te kunnen in de horeca. Nynke reist wel door over een paar dagen dus het zal wel even wennen worden zonder haar. Ik denk dat mn volgende blog een stuk minder spannend zal zijn haha.

xxxxxxxxxxx

  • 17 Januari 2015 - 23:37

    Esther:

    Lieve Femke, wat supermooi om weer je belevenissen te lezen, je hebt het nog steeds enorm naar de zin in het verre Australie!! Geen wonder, je ziet en doet ook zoveel mooie dingen. de cursus komt ook vast goed en ik hoop dat je een leuk baantje kan vinden :-)) Vanavond ga je ook naar Passenger met Nynke!! Heel veel plezier gewenst bij t concert!! Veel liefs van mam XXX

  • 18 Januari 2015 - 13:40

    Maris :

    Heej globetrotter!!!
    Goed bezig meissie! Veel plezier vanavond, toi toi toi voor de cursus en binnen notime heb je weer nwe vriendjes en dinnetjes! No worries!! Big huggggs, Maris x

  • 24 Januari 2015 - 18:41

    Anneke :

    hoi lieve Femke,

    t gaat goed met je! Heel fijn om je verslag weer te lezen.
    Sukses met je cursus. Veel plezier nog!

    Dikke knuffel
    Anneke en Bernard

    Wij waren een paar dagen op de Veluwe....................................vogels, vogels, vogels gezien.......................
    ha, ha

  • 25 Januari 2015 - 14:55

    Hennie Brouwer ( Collega Mem):

    Halo Femke,
    Wederom een prachtig verhaal, geniet er van en denk om je zelf.
    groetjes Hennie

  • 27 Januari 2015 - 21:33

    Tineke:

    Hé lief meissie, al weer zo veel beleefd. Heel bijzonder allemaal. Hopelijk heb je al kunnen werken en dus weer centjes. Kan het feestvieren weer verder gaan. Veel sukses en plezier.Sorry voor late reaktie.
    liefs, Tineke en Henk.

  • 11 Februari 2015 - 13:19

    Martha:

    Hoi Femke,

    Wat zie en beleef je veel! Geweldig!
    Heb je intussen de cursus gehaald en ben je al aan het werk?
    We horen (:lezen) het wel weer.
    Veel plezier verder!

    Groetjes, Martha en Wieberen

  • 14 Februari 2015 - 16:06

    Margreet:

    Hey lieve Femke. Intussen ben je vast aan het werk. Hoop dat je iets je zin hebt gevonden. Heerlijk die mooie verhalen van je. Gefeliciteerd met je vadertje, we gaan zo naar de Knipe.
    Nog veel plezier en geniet ze!
    Dikke kus! M.



















    2

  • 03 Maart 2015 - 13:57

    Martha:

    Hoi Femke,

    Je laatste verslag is van 15 januari j.l.
    Hoe gaat het nu?
    Zijn je vingers al weer beter? (auau)
    Ik hoor 't wel.
    Groetjes,
    Martha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Hoi, ik ga een half jaar naar Australië en Nieuw-Zeeland en via deze blog zal ik iedereen af en toe op de hoogte houden van wat ik allemaal beleef!

Actief sinds 18 Okt. 2014
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 8585

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2014 - 24 April 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: