Melbourne! - Reisverslag uit Saint Kilda, Australië van Femke Cnossen - WaarBenJij.nu Melbourne! - Reisverslag uit Saint Kilda, Australië van Femke Cnossen - WaarBenJij.nu

Melbourne!

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

07 Maart 2015 | Australië, Saint Kilda

Hoi! Eindelijk heb ik weer eens tijd (en zin) om even wat te schrijven. Ik zit hier nog steeds in Melbourne, net als bij mijn vorige blog. Ik heb vrij lang geprobeerd om een goed baantje te vinden de afgelopen weken, maar dat is niet echt gelukt. Het viel vies tegen om iets te vinden. Via via heb ik wel een baantje gevonden van ongeveer 8 uren in de week in een kledingwinkeltje. Ik moet kinderkleertjes uitpakken en op hangertjes doen, makkelijker kan bijna niet. Dat wordt contant betaald dus dat is heerlijk. (En m'n baas heeft een heel schattig naakthondje genaamd Cookie, ook heel leuk) Daar betaal ik nu m'n eten van. Ook werk ik nu in mijn hostel. Daar moet ik 5 dagen in de week van 10:30 tot 14:30 bedden opmaken en badkamers schoonmaken en in ruil daarvoor mag ik er gratis verblijven. Ik leef nu dus zo goed als gratis. Volgende week ben ik van om naar Sydney te reizen, en vanaf daar vlieg ik 18 maart naar Nieuw-Zeeland! Daar heb ik echt super veel zin in. Als je foto's van Nieuw-Zeeland googelt zul je dat wel snappen. Daar blijf ik dan een maandje en daarna kom ik alweer naar huis! Aan de ene kant heb ik wel weer zin om naar huis, maar aan de andere kant zou ik ook nog wel veel langer willen blijven. De tijd vliegt echt voorbij, niet normaal.

Ik heb afgelopen weken niet alleen naar werk gezocht, maar ook allemaal leuke dingen gedaan. Op mijn laatste avond samen met Nynke (18-01) zijn we samen naar een concert van Passenger geweest. Ik ben Passenger's grootste fan, en ik wil al een paar jaar naar zijn concert. De dag van te voren hebben we nog kaartjes kunnen kopen, en het concert was in het theater om de hoek van mijn hostel. We hadden supergoeie plaatsen en het was echt een topavond. De volgende ochtend, ontzettend vroeg, afscheid genomen van Nyn. De eerste dagen nadat ze weg was, voelde het wel even rot. Heel onwennig om ineens alleen te zijn. Maar gelukkig kreeg ik al snel contact met Estee en Erwin, 2 schatten uit Groningen. Heel veel tijd met hen doorgebracht. Ik zit nu ook met Estee in een kamer omdat zij hier ook werkt. Ze is m'n most important person ever (ze vertelt me net dat ik dat moet schrijven). Love you Esteetje!

26 januari was Australia Day, een landelijke feestdag. We hadden afgesproken om met een groepje van de originele groepsreis naar een feest te gaan. Was leuk om Rick, Levi, Evelien, Kevin en Raoul weer even te zien. We gingen naar een feest in een of ander park, in de middle of nowhere. Er was een dj, en iedereen zat gewoon in het gras te chillen. Mensen hadden drank, eten en zelfs banken en stoelen meegenomen. Goeie manier om feest te vieren!

Verder nog veel meer leuke dingen gedaan:
-Naar Brighton Beach geweest met allemaal schattige strandhuisjes.
-Gay parade in de straat naast m'n hostel die wel een uur duurde, zelfs mensen van politie, ambulance en brandweer liepen mee in de optocht, dat zou je in NL niet zien;
-St. Kilda festival, een groot festival in mijn buitenwijk hier;
-Paar daagjes geshopt (zonder geld uit te geven uiteraard);
-Regelmatig op stap en nieuwe mensen leren kennen;
-White Night, een groot feest in het centrum met allemaal mooie verlichting en witte kleding;
-Naar het strand (vrij vaak, 10 minuutjes lopen);
-Mijn ochtendroutine is bijna altijd: koffie kopen bij een winkeltje waar koffie maar 1 dollar kost, en de koffie vervolgens opdrinken op het strand. Beter wakker worden kan bijna niet;
-Gisteren als vrijwilliger bij het Leger des Heils gewerkt. Ik woon nu in een buitenwijk van Melbourne die in heel Australie bekend staat om de daklozen, drugsverslaafden en alcoholisten. Elke dag komen er bij het Leger des Heils zo'n 150 mensen eten halen. Ik moest al hun afwas afdrogen. Voelt goed om iets voor hen te kunnen doen.


Minder leuke dingen:
-Ik was aardappels aan het koken voor een avondje lekker hollands eten, toen de deksel uit mn handen viel en ik mn vingers verbrandde. Dat deed goed pijn! De volgende dag zaten er gigantische blaren op. Heel naar. Maar dat is nu weer over gelukkig.
-Brand in het hostel! 4 jongens uit kamer 4 hadden een kaars aangestoken, die hadden ze vervolgens in een kast gezet en toen zijn ze de kamer uitgegaan. Na een tijdje stond de kast dus in de fik. Het brandalarm ging af en we moesten allemaal naar buiten. Estee stond onder de douche op dat moment, dus zij kwam naar buiten met een handdoek om zich heen, echt een heel grappig gezicht. De brandweer was er al heel snel en het viel allemaal heel erg mee. Alleen die ene kamer was verpest, de muren waren zwart en alles was nat van het blussen. Er was 1 backpack in de brand gevlogen maar voor de rest waren al hun spullen gewoon nat. En alles stonk naar brandend plastic... Een hele belevenis.

Ik heb me de afgelopen weken dus absoluut niet verveeld! Volgens mij is Melbourne 1 van de leukste steden ter wereld.

xxxxxxxxxx

  • 07 Maart 2015 - 13:01

    Maris :

    Lief nichhie,
    Wat vliegt de tijd!! Geniet zoveel je kan want voor je het weet ben je weer in t schone Fryslân, das dan best wel saai, na al die grote steden waar je bent geweest! Have fun!! Xxxx

  • 07 Maart 2015 - 13:01

    Maris :

    Lief nichhie,
    Wat vliegt de tijd!! Geniet zoveel je kan want voor je het weet ben je weer in t schone Fryslân, das dan best wel saai, na al die grote steden waar je bent geweest! Have fun!! Xxxx

  • 07 Maart 2015 - 21:04

    Tineke:

    Hé meissie, geen kontakt van tevoren, toch achter mn dochter aan. Toch al weer veel beleefd, leuk, minder leuk. Nu maar verder met alleen mooie dingen. Straks genieten in Nw.Z. Knuffel van de Zeskanter.

  • 12 Maart 2015 - 17:59

    Betty:

    Hoi lieve Femke,

    wat maak je veel mee daar, niet alles is even leuk. maar je kunt zo een boek schrijven over al die belevenissen. heel veel plezier nog in N.Zeeland, genieten!! want je kunt al bijna aftellen, en wij ook dus. voor je t weet sta je weer in het prachtige Friese land.
    een dikke knuffel van ons, en blijf vooral schrijven, we zien al weer uit naar het volgende verhaal.

  • 05 April 2015 - 12:48

    Martha:

    Hoi hoi, wat een belevenissen allemaal. Veel plezier! Groetjes, Martha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Hoi, ik ga een half jaar naar Australië en Nieuw-Zeeland en via deze blog zal ik iedereen af en toe op de hoogte houden van wat ik allemaal beleef!

Actief sinds 18 Okt. 2014
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 8579

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2014 - 24 April 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: