Nieuw-Zeeland!!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Femke Cnossen - WaarBenJij.nu Nieuw-Zeeland!!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Femke Cnossen - WaarBenJij.nu

Nieuw-Zeeland!!!

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

06 April 2015 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Ik ben nu nog maar 3 weken in Nieuw Zeeland, maar het voelt als een paar maanden. Ik heb al zo veel beleefd, niet normaal. Het begon allemaal op 18 maart, de dag dat ik naar Nieuw-Zeeland vloog. De bus naar het vliegveld was een half uur te laat, dat was even eng haha. Gelukkig was ik alsnog ruim optijd. Vliegen ging allemaal vlekkeloos. Aangekomen op het vliegveld in NZ had ik meteen al vrienden gemaakt met 3 andere Nederlanders. Bij de douane de schrik van m'n leven, ze dachten dat ik een appel in mn tas had. Daarop stond een boete van 400$. Oeps! Gelukkig bleek het maar een lullig strandballetje te zijn. Pfiew. In Auckland even naar de Mcdonalds met de Nederlanders, en daarna vroeg naar bed. De hoogtepunten van mijn reis tot nu toe lees je hier onder!


19-03 De volgende ochtend begon om half 9 mijn bustour. Ik reis NZ rond met de Kiwi Experience, een bustour waarbij de chauffeur een gids is en van alles verteld over de omgeving. Ook regelt hij/zij de hostelovernachtingen en kun je je activiteiten bij hen boeken. Heel handig allemaal, je hoeft amper na te denken. We sliepen die avond in een hostel bij Hot Water Beach. Bij eb kon je op het strand een gat graven. Dat gat liep vervolgens vol met heet water. De aardkorst was op die plek heel dun dus werd het grondwater verwarmd door aardwarmte. Heel vet! Die dag ook nog een wandeling gedaan naar supermooie stranden en uitzichten.

20-03 De volgende stop was Waitomo, beroemd vanwege de ondergrondse grotten. Die grotten zaten vol met lichtgevende insecten. Ik heb de grotten bekeken met het Black Water Rafting bedrijf (google maar eens als je de foto's wilt zien). We kregen een wetsuit aan en een helm op. Drijvend in zwembanden kregen we een rondleiding door de donkere grotten. Er kwam ook wat klimmen en klauteren bij kijken, evenals springen van watervallen. Een heel avontuur! Onderweg kwamen we een 50 miljoen jaar oud walvisskelet tegen, en een gigantische paling die daar aan het rondzwemmen was. En ondertussen overal die gloeiwormen boven je. Een hele belevenis!

21-03 Naar Hobbiton! Als je bekend bent met de Lord of the Rings en de Hobbit films/boeken, is dit the place to be! Hobbiton is waar ze een deel van de films hebben opgenomen. We kregen een rondleiding en het hele dorp leek regelrecht uit een sprookje te komen. Allemaal Hobbitholes, nepbomen, nephekken. Nepfruit, alles was nep. The Green Dragon, de kroeg, was wel echt en daar konden we een biertje drinken. Heel erg leuk allemaal! Toen we klaar waren in Hobbiton zijn we weer in de bus gestapt en naar Rotorua gereden. Daar brachten we een bezoekje aan de Maori Village. De Maori (originele bewoners van NZ) leerden ons van alles over hun cultuur en geschiedenis. Veel dansen en zingen, en natuurlijk de Haka. Wil je iets grappigs zien, google dan de Haka maar eens. Ook hadden ze heerlijk voor ons gekookt (yessss geen backpacker voedsel maar echt eten).

23-03 Tongariro Crossing. Om 5:20 in de ochtend zaten we in de bus. Het was nog donker en we waren onderweg naar de de bergen. We gingen een wandeling doen van 7 – 8 uren! Normaal is wandelen niet echt mijn ding, maar ik heb me deze dag echt heel goed vermaakt. Ik denk zelfs dat dit het leukste is wat ik in NZ mee ga maken. De wandeling was over de berg Tongariro. Onderweg kon je ook nog Mount Doom (de vulkaan uit LOTR) beklimmen maar dat heb ik overgeslagen. We liepen constant over vulkanische grond, rotsen en as. De laatste vulkaanuitbarsting in dat gebied was in 2012 dus vrij recent. Af en toe zag je een rookwolk opstijgen uit de zijkant van een berg, en stonk het heel erg naar rotte eieren (zwavel). Eerste keer dat ik zoiets zag, heel indrukwekkend. Na 19,4 km lopen over bergen en door dalen waren we eindelijk bij de parkeerplaats. Heb het gehaald in 6 uren! Ik ben best trots. De spierpijn de volgende dagen was iets minder leuk haha.

27-03 Aangekomen in Wellington. Dat weekend was er een groot festival, Cubadupa. Overal podia met dansende mensen (en mensen die dansles gaven), bandjes en buitenlands eten. En heel veel mensen. Heel gezellig allemaal! Even tussendoor, ik had inmiddels vriendschap gesloten met een Duits meisje, Eva. Eigenlijk al de eerste dag van de reis. We reizen nu al 3 weken samen. Anyway, we hebben in Wellington het Tepapa Museum bekeken, supergroot en gratis! Leuk middagje was dat, en het was toch rotweer buiten. 's Avonds naar de bios en een nachtelijke wandeling naar de top van Mount Victoria. Geweldig uitzicht over de stad.

30-03 Na 3,5 uur op de veerboot kwamen we aan in Picton op het zuider eiland. Onderweg was de omgeving al prachtig! Tijdens het varen ook nog een grote groep dolfijnen gespot die met de boot meezwommen. Die avond sliepen we in een dorpje genaamd Kaiteriteri. De volgende ochtend zijn we met de watertaxi naar het Abel Tasman National Park gegaan. Het is een van de mooiste national parks ter wereld, en dat was te zien. Het was echt supermooi. Eva en ik hebben er 7 km gelopen, toen even een dutje gedaan op een tropisch strand en daarna nog een wandeling van 2 uur. Een paar geweldige foto's gemaakt!

01-04 Naar Westport. Een leuk hostel, en het enige interessante dat we daar gedaan hebben, was een kroegentocht waarbij een jongen met 1 voet wordt vastgebonden aan de voet van een meisje. Je moest de hele avond aan elkaar vast blijven zitten, hilarisch.

02-04 Lake Mahinapua. Beroemd onder de Kiwi Experience mensen vanwege het geweldige verkleedfeest dat iedereen daar houdt. Je moest verkleed gaan als iets met dezelfde letters als de eerste of laatste letter van je voornaam. Bij mij was dat dus F of E. Verkleed als fat fairy (dikke fee) een super feestje gevierd met onderandere een tovenaar, oude grieken in toga, een smurf, een holbewoner, tin man, monsters en nog veel meer.

06-04 Ik schrijf deze blog nu, net aangekomen in Queenstown. Ze zeggen dat dit de leukste stad van NZ is, dus ik ben benieuwd!

groetjes! xxxx

  • 06 April 2015 - 11:28

    Esther:

    Hey lieve Femke, alweer een prachtig verslag, ben zo benieuwd naar je als je weer thuis komt!
    Gelukkig komt dat moment steeds dichterbij, kunnen we op ons gemak al je belevenissen aanhoren en ik denk heeeeeeel veel foto's bekijken :-))) Geniet van je tijd in NZ, een dikke knuffel van je mam XXXXX

  • 06 April 2015 - 21:07

    Tineke:

    Hě lief meissie,
    Wat een belevenissen weer. We wensen je nog een fijne tijd in NZ. Helaas is het aftellen ook begonnen. We zeggen nu toch: tot gauw! Liefs, Tineke en Henk

  • 07 April 2015 - 18:03

    Jacqueline:

    Hoi lieve Femke, wat mooi allemaal!!!!Heel veel plezier in NZ !Genieten!! Veel liefs, Harry Kim Bas en Jacqueline

  • 07 April 2015 - 18:39

    Maris :

    Heej Aussie Fem!!
    Ongelooflijk wat maak jij wat mee en wat zul je als anders mens met zoveel ervaringen thuiskomen! Super!!
    Geniet nog ff, tis nog maar ffies en dan is de werkelijkheid weer daar!!
    Knuffel van je nichhie!! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Hoi, ik ga een half jaar naar Australië en Nieuw-Zeeland en via deze blog zal ik iedereen af en toe op de hoogte houden van wat ik allemaal beleef!

Actief sinds 18 Okt. 2014
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 8570

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2014 - 24 April 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: