Sydney - Surfcamp - Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Femke Cnossen - WaarBenJij.nu Sydney - Surfcamp - Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Femke Cnossen - WaarBenJij.nu

Sydney - Surfcamp - Byron Bay

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

06 November 2014 | Australië, Byron Bay

Hoi allemaal! Ik ben nu alweer 2 weken in Australië en heb nu eindelijk even de zin en de tijd om iets op mijn blog te schrijven (sorry voor het lange wachten;) ) Ik ga maar beginnen bij het begin, de vliegreis. Na het afscheid nemen op Schiphol vertrokken we met een groep van 30 Nederlandse backpackers richting Australië. Onderweg hadden we een stop van ongeveer een uur in Bangkok en een stop van een halve dag in Taipei, waar we in een hotelkamer even konden douchen en slapen. Na een lange tijd vliegen (met verschrikkelijk veel vieze Chinese vliegtuigmaaltijden) kwamen we aan in Sydney. Daar werden we opgewacht door 2 mensen van de reisorganisatie. Vanaf het vliegveld zijn we meteen in busjes naar de Sydney Harbour Bridge en het Opera House gereden om supertoeristische foto's te maken. Die avond hebben we gezellig met zijn allen een bbq gehouden met onder andere kangoeroevlees (super lekker). De volgende dag was een regeldag, om een zorgverzekering aan te vragen, een rekening te openen en een Australische simkaart te regelen. 's avonds gegeten in een soort cafe waar we het eerste leuke feestje hebben gevierd. De 3e dag bestond uit veel wandelen in een enorm natuurpark, de Blue Mountains (een bos zo groot als België). Prachtige uitkijkplaatsen gezien en mooie foto's gemaakt. Later op de dag gingen we naar een soort dierentuin met alleen maar inheemse diersoorten. Daar zijn we allemaal op de foto gegaan met een koala en kangoeroes, ze zijn echt heel lekker zacht! Op dag 4 hoefden we eindelijk een keer niet om half 7 bij het ontbijt te staan maar mochten we uitslapen. Toen iedereen wakker was stond er weer een wandeling op het programma, de North Head Walk in Manly. Onderweg hebben we geluncht op een klif die hoog boven de zee uitstak, heel indrukwekkend. Aan het einde van de wandeling zijn we met zn allen de zee in gesprongen, eindelijk want dat hadden we nog niet gedaan. Die avond was het themafeest, met als thema neon. In het donker na het feest was het blijkbaar erg moeilijk om de goede bushalte te vinden, dus zijn we per ongeluk 3 kilometer van te voren uitgestapt. Daar ging de wandeling dus weer verder haha. De volgende dag mochten we (gelukkig) weer een beetje uitslapen. Suppen (op een surfplank staan met een peddel) en kajakken was de activiteit van die dag. Toen begon de spierpijn al. Die spierpijn werd de volgende dag nog heel erg veel erger, omdat we onze eerste surfles kregen. Het was supermoeiljk, maar ook heel erg leuk. Daarom heb ik samen met Nynke (een meisje dat ook bij de nederlandse groep hoort) besloten om op surfkamp te gaan. We zijn nog een paar dagen in Sydney blijven hangen, en op vrijdag (met de bus van half 6 's ochtends) vertrokken naar een plaats 10 uur rijden verderop genaamd Spot X. Daar was het surfkamp, met hutjes aan het strand en 2 surflessen per dag. Daar vond ik het echt geweldig. supergezond eten en allemaal lieve mensen. Dit surfkamp duurde 5 dagen, een aan het einde had ik eindelijk het gevoel dat ik een beetje kon surfen. Toen het surfkamp (helaas) voorbij was zijn Nynke en ik in de bus gestapt en hebben een hostel geboekt in een stad genaamd Byron Bay. Dat is ook waar ik deze blog aan het schrijven ben. Het is een hostel dat bekend staat om de hippies. Iedereen is hier heel relaxed en je kunt yogales en digeridoo les krijgen. Ik ben hier nu 2 nachten en ik blijf ook nog minstens 2 nachten en misschien langer, want het is hier geweldig. En nu is iedereen weer op de hoogte van wat ik allemaal aan het uitspoken ben hier. Ik heb het in ieder geval heel erg naar mijn zin! xxxxxx

  • 06 November 2014 - 13:17

    Esther:

    Hey Femke, mooi verslag, je beleeft al heel veel, ik vind het stoer dat je dit doet en gun je deze mooie belevenis van harte!!
    Dikke kus van je mam XXX en maar lekker genieten!!

  • 06 November 2014 - 16:20

    Anneke Van Dam :

    hoi Femke,

    geweldig fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt!
    het leven is niet bepaald saai daar!

    plezier!
    groeten Anneke en Bernard

  • 06 November 2014 - 21:19

    Tineke Koers:

    Lieve Femke,

    Bedankt voor het prachtige verhaal.
    We hebben eerder van deze enthousiaste verslagen gehad
    Hartstikke leuk. Ga door met genieten.
    Dikke knuffel van mij en oom Henk.

  • 08 November 2014 - 19:32

    Irene :

    Hey Femke!

    Zooooo supergaaf!! Lekker blijven genieten hè!
    Ik kijk al uit naar je volgende verhaal!

    Dikke knuff en kus

  • 09 November 2014 - 19:33

    Margreet:

    Hey stoere meid! Wat een belevenissen! Kon ik maar even met mn blauwe karretje naar je toe. Het lijkt me fantastisch daar! Enne, je kunt altijd nog schrijfster worden. Rollen zijn nu omgedraaid he. Ik zit nu in de schoolbanken, maar...eerste periode goed afgesloten. Misschien mag ik na t behalen van mn diploma ook backpacken, ha ha. Nou, dikke kus en geniet ze!

  • 10 November 2014 - 21:57

    Betty:

    heheh Femke, eindelijk een begin gemaakt met je blog, ik heb al zo vaak gekeken, maar nu eindelijk bingo. genieten daar!! maar we genieten hier van jou hoor!!
    heel veel plezier daar, en ik zie al uit naar je volgende verslag!!

    knuffels van ons. B.

  • 12 November 2014 - 14:18

    Martha :

    Hoi Femke,

    Hoorde van tante B dat je met je blog was begonnen. Ben nu op kantoor, maar zit hier helemaal alleen, dus kon mooi even lezen wat je allemaal beleeft. Jemig de pemig, je bent nog maar net weg en beleeft allerlei spannende dingen! Goed man! Geniet er van en ik (we) zullen je zeker blijven volgen. Groetjes en een heeeeele dikke kus van Martha. X

  • 16 November 2014 - 22:24

    Jan En Janneke:

    Hey Femke,
    We hebben met veel plezier je reisverhaal gelezen. Wat al een belevenissen zeg!! Geweldig dat je dit allemaal mee mag maken. Geniet ervan, veel plezier daar in het verre maar zo te lezen ook heel bijzondere Australie. Dikke tuut ut Sneek van Jan en Janneke

  • 18 November 2014 - 17:51

    Tessa:

    Heee lieve Fem!
    Wat gaaf daar in Australie! Ik mis je wel hoor

  • 18 November 2014 - 22:37

    Maris :

    Heej nichhie!! Lekker feesten, gek doen, genieten en aanpakken wat je niet laten kan! Goed bezig!! Big huggggs, xxx

  • 23 November 2014 - 18:39

    Hennie (colega Mem):

    schitterend verslag, tinkst wol goed om dy sels. Folle plesier.

  • 24 December 2014 - 12:48

    Jan:

    Lieve Femke, wat een prachtig land als ik je verhalen lees, krijgen we ook een uitnodiging voor je verjaardag, lijkt me wel wat, lekker temperatuurtje.

    Hee lekker genieten en voorzichtig, groeten Janneke en Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Hoi, ik ga een half jaar naar Australië en Nieuw-Zeeland en via deze blog zal ik iedereen af en toe op de hoogte houden van wat ik allemaal beleef!

Actief sinds 18 Okt. 2014
Verslag gelezen: 606
Totaal aantal bezoekers 8576

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2014 - 24 April 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: